Vi söker en assistent

Till vårt kontor i Göteborg söker vi nu en assistent. Tjänsten är en visstidsanställning för att bemanna upp för semesterperioden och arbetstoppen som vi har i juli–september. Tillträde i början av april till 20 september 2020. 

Publicerad:

Som assistent arbetar du med administrativa uppgifter på vår medlemsservice där oftast första kontakten med våra medlemmar sker. En stor del av arbetsuppgifterna gäller frågor rörande medlemskapet, försäkringar, hantering av avgifter, inträden/utträden m.m. Men också registervård och administration i vårt verksamhetssystem som är byggt i Microsoft Dynamics CRM så som uppdragsregister, åtgärdslistor, utskick m.m. Du kommer också att ha kontakter med våra förtroendevalda i våra sektioner.

Krav på dig som sökande:
• Goda administrativa kunskaper
• God kommunikationsförmåga såväl muntligt som skriftligt
• Goda kunskaper i svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande
• Goda datorkunskaper inkl Microsoft Office och Microsoft Dynamics CRM
• Gymnasieutbildning

Sökanden ska ha erfarenhet av medlemskontakter eller liknande arbetsuppgifter och ha ett stort intresse och engagemang i att hjälpa medlemmar i deras olika situationer. Det är meriterande om du har arbetat inom arbetarrörelsen.

Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar. Inom Seko strävar vi efter mångfald och en jämn könsfördelning.

Ansökan innehållande personligt brev samt meritförteckning sänds via e-post till: jonas.forslind@seko.se senast den 13 mars 2020 kl 12:00. Ange ämne: Assistent

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Chef Jonas Forslind, jonas.forslind@seko.se

Facklig företrädare för Handelsanställdas Förbund är Åsa Berntsson, asa.berntsson@seko.se

På vårt kontor i Göteborg, vid Masthuggstorget, arbetar idag sex assistenter, sex ombudsmän och en redaktör/kommunikatör. Två ombudsmän är placerade vid vårt kontor i Stockholm och en kommunikationsstrateg/projektledare i Lund. 

Uppdaterad: